Rabobank klanten opgelet: Zeg maar vaarwel van je Rabo Scanner!

23 november 2024 Uit Door Nieuwspauze

De Rabo Scanner? Die mag voortaan in de la blijven liggen – of als boekensteun dienen. De Rabobank zet een flinke stap richting de toekomst door het apparaat optioneel te maken. Klanten kunnen nu belangrijke transacties en andere bankzaken eenvoudig autoriseren via biometrie of een persoonlijke toegangscode. Handig voor wie geen zin meer heeft om halsoverkop naar de scanner te zoeken omdat er net een betaling binnen een minuut moet worden goedgekeurd.

Dankzij gezichtsherkenning of een vingerafdruk op je smartphone wordt bankieren niet alleen sneller, maar ook veiliger. De Rabobank benadrukt dat deze nieuwe methodes net zo betrouwbaar zijn als de oude vertrouwde scanner, en dat alle financiële gegevens goed beschermd blijven. Voor wie liever geen biometrische gegevens deelt, is er ook een alternatief: een persoonlijke 5-cijferige code. Zo heeft iedereen de keuze om te bankieren op een manier die het beste past.

Om over te stappen naar deze moderne methode hoeven klanten slechts eenmalig hun identiteit te verifiëren via de Rabo App. Na deze korte stap is de scannervrije toekomst binnen handbereik. Rabobank hoopt hiermee bankieren gebruiksvriendelijker te maken, zonder de hoge beveiligingsstandaarden uit het oog te verliezen.

De overstap naar biometrische authenticatie heeft meerdere voordelen. Het is niet alleen lastig te omzeilen door kwaadwillenden, maar ook ontzettend praktisch. Gezien de meeste moderne smartphones al beschikken over gezichts- en vingerafdrukscanners, ligt deze technologie binnen bereik van de meeste klanten. Toch begrijpt Rabobank dat niet iedereen gelijk afscheid wil nemen van de scanner. Voor die klanten blijft het apparaat beschikbaar, zodat niemand zich gedwongen hoeft te voelen.

Deze vernieuwing is niet uit de lucht komen vallen. Rabobank heeft geluisterd naar klanten die vroegen om meer gemak en flexibiliteit. Met uitgebreide ondersteuning en instructies helpt de bank iedereen die de overstap wil maken. Of je nu een digitale alleskunner bent of juist een beetje huiverig staat tegenover deze nieuwe technieken, Rabobank biedt begeleiding op maat. Van uitgebreide FAQ’s op de website tot een helpdesk die klaarstaat om vragen te beantwoorden.

De introductie van deze nieuwe methoden laat zien dat Rabobank zich blijft ontwikkelen om in te spelen op de behoeften van haar klanten. Terwijl sommige banken nog worstelen met logge systemen, kiest Rabobank voor modernisering met behoud van keuzevrijheid. Het is een stap vooruit voor de klanten van nu én die van de toekomst.

Bron: Laatstenieuws

Meer voor jou: